top of page

פיברומיאלגיה נקודות רגישות

עודכן: 12 במאי 2019

ריפוי פיברומיאלגיה - בדרך הקונבנציונאלית או האלטרנטיבית?

פיברומיאלגיה (דאבת או דאבת השרירים) היא תסמונת המוכרת בשמות שונים והיא נחקרת כבר מתחילת המאה ה-19, כאשר, עד כה, לרפואה המסורתית הקונבנציונאלית, אין פתרונות משמעותיים להקלה על הסובלים ממנה, שלא לדבר על ריפוי פיברומיאלגיה באופן מוחלט. מבחינה רפואית, מוגדרת הפיברומיאלגיה כשייכת לקבוצת המחלות הריאומטיות והסימפטומים העיקריים שלה הם כאבים מפושטים באזורי גוף רבים, רגישות למישוש לוחץ בנקודות מסוימות בגוף, קיפאון בתנועות בעת הקימה בבקרים ותסמיני-משנה נלווים (כשינה שאינה מרעננת, עייפות מתמדת, הפרעות קשב וכן הלאה). עד לפני זמן לא רב, התייחסו הרופאים לתסמונת כפסיכוסומאטית, וייחסו אותה לשעמום והיפוכונדרייה. העובדה שמרבית הלוקים בתסמונת זו הם נשים, לא תרמה להתייחסות רצינית יותר, ולכן, הסיבה האמיתית של התסמונת נשאר עלום, לפחות מבחינתה של הרפואה הקונבנציונאלית.


הרפואה האלטרנטיבית - פיברומיאלגיה - נקודות רגישות הן המפתח לפתרון


לרפואה האלטרנטיבית, מאידך, בשל התייחסותה לאדם כמכלול של נפש וגוף, ישנה סברה הגיונית הרבה יותר מתיאוריות השעמום וההיפוכונדרייה שהפיקה הרפואה המסורתית. על פי תיאוריה זו, כאשר מדובר על פיברומיאלגיה כנקודות רגישות הנודדות ממקום למקום, מסמנות כי האדם נודד במחשבותיו וברצונותיו ממקום למקום, הוא אינו ממוקד, הוא פזור נפש, והשכיבה-שינה (התנוחה היחידה בה חשים הלוקים בפיברומיאלגיה הקלה במכאוביהם) מהווה עבורם את אמצעי הבריחה מהצורך בהתמודדות עם הצורך במיקוד הרצון. גישה זו, בשל נגיעתה לא רק לגוף, אלא גם לנפש, עשויה, בטיפול הנכון, לפטור את הלוקות בתסמונת מהצורך בתרופות משככות הכאבים הנרשמות להן לעיתים קרובות, ואף מהטיפול הפסיכולוגי שאליהן הן מופנות, לרוב, על ידי רופא המשפחה המטפל.


אין ספור נשים המתמודדות עם פיברומיאלגיה ריפאו את עצמן באמצעות חבירה אל הקורס במגדלור בהנחיית אילנה רוגל.


עצם ההבנה כי לקיחת אחריות על יצירת המחלה היא זו המוציאה לחירות 'במו ידיי', מאפשרת הבראה מלאה תוך כדי הבנה כי תדרי הבריאה \ הבראה מצויים בין ידינו.


"כאבים נודדים" מגדירים תבוסה טוטלית בד"כ של אישה כלפי עצמה כשהפיברומיאלגיה מהווה פיתרון כיצד להפסיק את הקול הפנימי המאשים והמבקר באובססיה את העצמי.


כמו לומר "אם אהיה חולה, אם יכאב לי, אולי אסלח לעצמי". כל אישה קובעת את רמת הכאב שיתן לה גושפנקא כדי שתוכל 'לוותר' לעצמה על ציפיות גבוהות שלא תוכל לעמוד בהן. באמצעות פיברומיאלגיה האישה נותנת לעצמה 'פטור'. כך לא תזדקק להוכחות להגדרת 'הצלחה' או להצדקת כישלון.


במגדלור חושפים דרך אחרת, יצירתית ומקורית, ליצירת חיים ללא הגדרות הצלחה או כישלון אלא חבירה אל מרחב פנימי המתנסה באמצעות כישורים, כישרונות, במשחק חיים מאתגר.

לקורסים - לימור – 054-7640649

לקביעת תור – 050-5817114





269 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page