top of page

Ilana Rogel Declaration (Hebrew)

ידיעה:

בתאריך 29.05.19 נרשם פטנטProvisional/ עייש אילנה רוגל על טיפול במחלות מוח ניווניות בפפטידים חדשניים. הרעיון מבוסס על תגלית של אילנה רוגל משנת 2015 שמתואר בהסבר קצרצר בהמשך.

נקודת המוצא לכל הפתולוגיות הנקשרות אל מחלות ניווניות של המוח הינה זהה: עיוות/חוסר תאום בין הנוקלאוטיד ה-3 של אנטי קודון בטרמינל-A בtRNA לבין חומצת האמינו המדויקת בקצה 3' (אשר בולט מחוץ לריבוזום).

כשחומצת אמינו לא מתאימה במדויק לאנטי קודון בtRNA מתחיל עיוות שמשפיע על תכונות החלבון. בסיום התרגום החלבון עובר מודיפיקציות שונות כמו גליקוזילציה שמפעימה את הפפטיד כולו כאשר חלק מחומצות האמינו תואמות במדויק וחלק לא.

במדע מקובלת הדעה כי כל אחת מ- 20 חומצות אמינו יכולה להיקדד בtRNA- במספר תצורות (בין 2 ל-4 אפשרויות ראה טבלה למטה ע''פ הידוע) ולכן האות השלישית בקודון נחשבת כמנוונת.

על פי ידיעותיי ואבחנותיי מתקיימים בגנום הבסיסי 61 קודונים המקודדים לחומצות אמינו ועוד 3 קודוני סיום. שזה אומר שכל קודון מקודד לחומצת אמינו אחרת שחלקן גם אם זהות בפורמולה כימית ישנו הבדל בביטוי ברמה אנרגטית ותהודה בחומר.

בהתאם למחקר שלי האות ה-3 היא זו הקובעת את הזמן/מרחב, ובהתאם את תהודת הצליל, ספין, טמפרטורה אנרגטית ועוד אלמנטים שמעבר להיותם מוגדרים במערך אלקטרומגנטי מהדהדים בתדרי כבידה, חלקיקי קרינה, מקרינים ומוקרנים.

בעיקרון, כל חומר נשען על חלקיקים פעימתיים, כש-4 אותיות ה-DNA מגלמות מרחבי זמן שונים: הווה עכשווי, הווה מתמשך, עבר, עתיד (אופציות למימוש).

היבטים אלו מאפיינים מבנה גבישי, קיפול חלבונים, גלוי/נסתר שמוביל את המחלה או הבראה/בריאה.

בידי מחקר ארוך שנים מפורט באופן משמעותי, משורטט בטבלאות, איורים והסברים על תהליכים פורצי דרך שמחברים בין היבטים כימיים, פיזיקליים, ביולוגיים אל עבר אופקים חדשים.

בקיצור רב אומר, שעל פי ראייתי במידה והתרחש עיוות בזמן תרגום של mRNA לחלבון, העיוות מקבל גושפנקא בין השאר באמצעות תהליך הגליקוזילציה היוצר קשר בין החלבון שנוצר ברשתית התוך פלזמית לבין קבוצת סוכר.

אינספור פרטים מרהיבים ומרגשים על חלקיקי הרוח בחומר, וחלקיקי החומר באינטראקציה עם הרוח.

רזולוציית המחקר המשורטטת במעל 500 עמודים, על מבנה קווארטיאלי (4 מימדי) של חומצות אמינו, טבלאות והסברים מפורטים, בתקווה שתהייה תודעה נוכחת שמסכימה לבחון את האינטראקציה בין הגנום הגרעיני למיטוכונדריאלי המוציא את העיוות מהכוח אל הפועל. מדובר בתהליכים מאירים ומעוררים השתאות וכבוד ליצירת הבריאה.

בשלב זה של כתיבת ה-Provisional אני קוראת/מבקשת לעורר את בני אדם להוביל את התגלית על נוקלאוטיד השלישי שמהדהד באופן שונה לחומצות אמינו בארבע תצורות שונות U, C, A, G באמצעות רעיון לניסוי פורץ דרך.

יש למצוא את הניסוי המדויק שיוכל להוכיח את התגלית.

אני קוראת לכל תודעה שמאותגרת מעצם הידיעה האינטואיטיבית שהבריאה לא יצרה 61 קידודים לחומצות אמינו +3 סיומים, המקודדים ל-20 חומצות אמינו בלבד.

בתודה

אילנה רוגל

מלווה מדעית: אורנה גריבובה PhD ornagribova@gmail.com

693 צפיות
bottom of page